Zondag 30 september 2018 vindt de Posbankloop weer plaats. De Posbankloop heeft een van de mooiste en zwaarste hardloopparcoursen van Nederland. Lopers kunnen kiezen uit 6km of een 15km (Atletiekunie gecertificeerd parcours). Er is ook een KidsRun voor de kinderen van 4 tot en met 12 jaar, hiervan gaat de inschrijving op 1 juni open.

contact

Wij proberen de overlast voor aanwonenden tot het minimale te beperken. Echter zijn sommige wegen tijdens het evenement afgesloten. Wilt u op de wedstrijddag toch Velp verlaten, bekijk dan vooraf het bereikbaarheidsplan.

  • Klik HIER voor het bereikbaarheidsplan.
  • Klik HIER voor de bewonersbrief.

Wil je weten tegen wie je het opneemt bij de Posbankloop. Bekijk dan HIER de deelnemerslijst van 2018

Op alle hardloopwedstrijden is het deelnemersreglement hardlopen van toepassing. Als u zich inschrijft voor een van de hardloopwedstrijden gaat u akkoord met deze voorwaarden.

  • Bij de start- finish zijn watertappunten voor alle deelnemers en toeschouwers.
  • Voor de 15km is een drankpost bij het keerpunt op de Posbank (na 7km) en bij de start van de klim van de Emmapiramide (na 12km).
  • Voor de 6km is er een drankpost bij de start van de klim van de Emmapiramide (na 3km).
  • Bovenop de Emmapiramide is er een sponsenpost om het hoofd even lekker af te koelen
  • Bij de finish krijgt elke finisher een blikje Sourcy Vitamin Water.

Wat is er mooier dan hardlopen door de natuur? De Posbankloop zou de Posbankloop niet zijn zonder het adembenemende decor van Nationaal Park Veluwezoom. De boswachters van Natuurmonumenten houden dit gebied in topconditie, met ruimte voor mens en dier. U kunt de natuur steunen door een bijdrage te doen aan Natuurmonumenten.

Inschrijven is mogelijk t/m vrijdag 21 september

Inschrijven kan via een beveiligde inschrijf pagina (https). Klik HIER om u direct in te schrijven. Voordelen van voorinschrijven:

– U bent zeker van deelname
– Lager inschrijftarief
– De organisatie heeft uw gegevens/ noodnummer in geval van calamiteiten
– De organisatie kan haar deelnemers informeren middels nieuwsbrieven
– De organisatie kan anticiperen op het aantal deelnemers dat zal meedoen
– De start zal soepel verlopen, geen rijen
– Uw startpakket wordt per post verstuurd als u zich voor 1 september inschrijft

Onderdeel van de Posbankloop is de Emma-pyramide, tijdens de Posbankloop beter bekend als de Muur van Aalbers. Over deze klim van 500m wordt een apart klassement opgesteld waarbij Juweliershuis Aalbers enkele horloges beschikbaar stelt. Dit jaar is het de 24e editie van de Posbankloop, daarom zijn de winnaars van de horloges dit jaar als volgt:

  • 6km:  24ste op de klim bij de mannen en 24ste op de klim bij de vrouwen
  • 15km: Snelste man en vrouw op de klim, waarbij de atleet op de 15km minimaal in de top 24 is geëindigd bij de mannen of vrouwen.

 

De winnaar van de horloges wordt in de week na de Posbankloop benaderd door de organisatie.

De kosten kunt u vinden op de inschrijfpagina. Early-bird inschrijvers worden beloond met een gratis medaille en een voordeling inschrijftafief.

Klik HIER voor een overzicht van de kosten en om u eventueel in te schrijven.

Omkleden kan in de speciaal hiervoor geplaatste omkleedtenten. Naast de tenten kunnen waardevolle spullen ingeleverd worden. Er is geen douchegelegenheid.

Er zijn in en rond Velp voldoende mogelijkheden om te overnachten:

  • Buitenplaats Beekhuizen heeft leuke accommodaties op het terrein, luxe lodgetenten en knusse Pod’s (van 1 tot 7 personen). Voor meer informatie zie www.buitenplaatsbeekhuizen.nl.
  • Sandton Hotel de Roskam, een comfortabel hotel aan de voet van de Posbank. Het hotel is van alle gemakken voorzien. Een goede nachtrust is de perfecte wedstrijdvoorbereiding. Voor meer informatie zie https://www.sandton.eu/sandton-hotel-de-roskam/nl/

Het 15km parcours zal dit jaar officieel worden uitgemeten door de KNAU waardoor deze officieel gecertificeerd zal zijn.

Klik HIER voor het parcours.

5,5km
Jamie van Lieshout Attila 21:19 (2012)
Dennis Licht 18:16 (2008)

15km
Esther Chemtai 50:50 (2012)
Abraham Rotich 43:39 (2009)

We raden deelnemers af om met de auto naar de Posbankloop te komen. Kom je toch met de auto, dan kan er geparkeerd worden bij zwembad ‘De Dumpel’, Hogeschool Van Hall Larenstein en ROC A12. Wij raden je aan om met het openbaar vervoer te komen, station Velp is dichtbij het start-/finishgebied, of met de fiets die bij de Hoofdstraat gestald kan worden.

Er zijn prijzen voor de 3 snelste mannen en 3 snelste vrouwen op de 6km en op de 15km.
6km 1ste = € 50,-  2de =€ 30,- 3de € 20,-
15km: 1ste = € 75,-  2de =€ 50,- 3de € 25,-

De Posbankloop stimuleert regionaal talent. Daarom stellen we extra prijzen beschikbaar voor talenten die op het podium komen.
Regio-Talent Bonus: € 40,- , €30,- , €20,-. Voor top 3 lopers uit de regio talenten teams zoals Team Zevenheuvelen, Running Team Liemers, Papendal, Loopland Gelderland etc.

Athlete-lounge: speciale tent voor getalenteerde lopers. Een speciale tent dichtbij de start. Atleten kunnen hun kleding hier achterlaten en kunnen zich rustig voorbereiden op hun race. Er is gratis sportdrank en vers fruit beschikbaar.

NB. Alle top 3 lopers in zijn of haar leeftijdscategorie van de vorige editie mogen gratis deelnemen het jaar erop. De podiumlopers worden per email op de hoogte gesteld.

  • 12:15 uur: Kids Run warming up met aansluitend de 500m
  • 12:30 uur: Kids Run warming up met aansluitend 1000m
  • 13.00 uur: Start 6 km wedstrijdloop
  • 13:30 uur: Prijsuitreiking 6 km
  • 14:00 uur: Start 15 km wedstrijdloop
  • 15:15 uur: Prijsuitreiking 15 km

Ook dit jaar is er weer een mooi Posbankloop shirt beschikbaar.
Deze kan bij het online inschrijven besteld worden en kan op de wedstrijddag opgehaald worden bij de Shirt-kraam.

De maatvoering van de shirts vind je terug in onderstaande tabel.

Maattabel Shirts Posbankloop

De start en finish van zowel de kidsrun als van de 6km en de 15km zijn op de Rozendaalselaan te Velp. Start/finish is op één locatie.

Deelnemers die zich inschrijven voor 1 september ontvangen het startpakket per post. Deelnemers die zich op 1 september of later inschrijven kunnen hun startpakket bij de start ophalen op de wedstrijddag.

Facebook

Created by BSH Design